فایل

دانلود فایل

۵۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

چکیده :

از آغاز قرن دهم تا میانه قرن دوازدهم عهد صفوی (907 ـ 1148)نثر فارسی در عهد صفوی از منشیان دوره صفوی هم خواه آنان که در ایران در دستگاه صفویان بوده‏اند و خواه آنان که در هند در دستگاه گورکانیان و سایر امرای محلی بسر می‏بردند نامه‏های تکلف آمیزی در دست است. از بزرگترین این نویسندگان میرزا طاهر وحید قزوینی (متوفی به سال 1120) است که منشی و مورخ دربار شاه عباس دوم و وزیر شاه سلیمان بوده است. ازو منشآتی مانده که در پاره‏ای از آنها با تکلفی بسیار کوشیده است سخنان پارسی بدون استعمال لغات عربی به کار برد. میرزا طاهر وحید در شعر نیز دست داشته و از مشاهیر استادان سبک هندی بوده است. از آثار منثور این دوره در مسایل مختلف به ذکر این چند کتاب مبادرت می‏شود: حبیب السیر تألیف غیاث الدین خواندمیر که از مورخان آخر عهد تیموری و آغاز عهد صفوی بوده است (متوفی به سال 941) و کتاب او تا حوادث آخر عمر شاه اسمعیل صفوی را شامل است. تذکره شاه طهماسب صفوی به قلم شاه طهماسب اول(930-984 ) پسر شاه اسمعیل که در وقایع سلطنت خود نوشته است. احسن التواریخ تالیف حسن بیک روملو که تا وقایع سلطنت شاه طهماسب صفوی را شامل است. عالم آرای عباسی تالیف اسکندر بیک منشی شاه عباس بزرگ که تا پایان حیات شاه عباس صفوی (985-1038) در آن به رشته تحریر در آمده و از میان کتب دوره صفوی به حسن انشاء ممتاز است. بهار دانش که تهذیبی است از کلیله و دمنه بقلم شیخ ابوالفضل دکنی (مقتول به سال 1013) وزیر اکبرشاه. از شیخ ابوالفضل کتب دیگری مانند اکبرنامه در شرح سلطنت اکبرشاه و کتاب آیین اکبری باقی مانده است. هشت بهشت در تاریخ آل عثمان از مولانا ادریس البتلیسی معاصر سلطان بایزید (886-918 ) و پسرش ابوالفضل محمد الدفتری که آن را تا وقایع سال 952 که شامل اتفاقات قسمی از دوره سلطان سلیم ثانی است نوشتند. مجالس المومنین از قاضی نورالله ششتری (متوفی به سال 1019) در شرح احوال گروهی بزرگ از شعرا و ادبا و فضلای شیعه. از جمله مسائلی که در این عصر مورد توجه بود تذکره نویسی است. از کتب تذکره در این دوره یکی تحفه ثانی تألیف سام میرزا (983 . م) پسر شاه اسماعیل صفوی است شامل شرح حال عده‏ای از شعرا اواخر قرن نهم تا اواخر قرن دهم. دیگر لطایف نامه ترجمه مجالس النفائس امیر علیشیر است که به دست فخری بن امیری در سال 927 صورت گرفت. از ترجمه این کتاب اثر معروف دیگری داریم به نام تذکرة المثال یا جواهر العجایب. دیگر مذکر

تعداد صفحات : 8

فرمت فایل : word ( قابل ویرایش ) میباشد.

توجه : این فایل با بهترین کیفیت قابل پرینت میباشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مرداد ۹۶ ، ۱۳:۵۸
مهدی مرادپور

چکیده :

درخت پسته هم در برابر سرمای زمستان و هم در برابر گرمای تابستان پایدار است و از 20- تا 40+را می پذیرد.

مناسبترین خاک برای پسته خاک لمونی شنی سبک است که به دلیل ریشه عمیقی که دارد خاک باید دست کم 2 متر عمق داشته باشد.

به دلیل عمیق بودن ریشه در خت پسته در برابر کم آبی مقاوم بوده و دربرابر شوری آب هم مقاوم می باشد.

رطوبت زیاد هوا و خیس بودن خاک به مدت طولانی برای پسته مضرند و میزان حصول را کاهش می دهند.

افزایش پسته به دو صورت کشت بذر و پیوند زدن روی دان نهال حاصله انجام می شود.

در این مورد دو نکته را باید حتما رعایت کرد:

یکی اینکه چون ریشه این گیاه برای تولید ریشه فرعی قدرت کافی را ندارد نشا کردن آن مقرون به صرفه نیست.و باید بذر را در محل اصلی در باغ کاشت و بر حسب میزان رشد دان نهال حاصله ،پس از یک تا سه سال آن را پیوند کرد.

دوم اینکه :چون پسته گیاهی دو پایه است در باغ باید حدود 10درصد از پایه ها را با پیوندک نر پیوند زد.

سن باروری بر حسب رقم 5-8 سالگی است و گیاه در 15-40 سالکی بیشترین محصول خود را می دهد.

فاصله کاشت پسته در حدود 6-8 متر است و هر درخت در سال حدود 70-200کبلو گرم پسته تولید می کند.که معادل 25-70کیلو پسته خشک است.

روشهای کاشت پسته و تولید نهال:

کاشت پسته در گلدان:

تعداد صفحات : 9

فرمت فایل : word ( قابل ویرایش ) میباشد.

توجه : این فایل با بهترین کیفیت قابل پرینت میباشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مرداد ۹۶ ، ۱۳:۵۸
مهدی مرادپور

چکیده :

تلسکوپ ابزار نوری دقیقی است. ما به شما منجمان عزیز، در مورد این نوع سلیقه و انتخاب زیبایتان که احتمالاً هزینه ای هم برای آن صرف کرده اید تبریک می گوییم.

لازم است که شما اطلاعاتی در رابطه با نحوة نگهداری و عملکرد آن هم بدانید تا اولاً و حداکثر عمر و دوام تلسکوپتان بهره مند شوید و ثانیاً از منظره های دل انگیز و واضح که شامل:

کهکشانهای دوردست و ستارگان پرنقش و نگار وغیره استفاده میشود لذت ببرید در شکل مقابل برش عرضی از یک تلسکوپ بازتابی را نشان می دهد .

نکته: هرگز با تلسکوپ به سوی خورشید نشانه نریود زیرا حتی نگاه آنی از درون آن صدمات جبران ناپذیری هم به چشمانتان و هم به تلسکوپ وارد می آورد.

یادآوری: نور ستاره جسم دوردست در ابتدا وارد آینه مقعر می‌شود و بازتاب مخروطی شکل آن به روی سطح آینه ی ثانویه یا منشور تحت زاویه 90 درجه می شکند و به سمت دیوارة لوله انتقال یافته و نزدیک فکور سر کانونی می شود سپس با چشمی تقویت می‌گردد در قسمت آخر با چشم رویت می شود. معمولاً چشمی بدون هیچ حرکتی به انتهای فکو سیر متصل می شود شکل مقابل.

ما می توانیم با چرخاندن فکور سرکانون چشمی را با کانون آینه اصلی منطبق کنیم تا تصویری واضح ایجاد شود از آنجایی که می دانیم بزرگ نمایی تلسکوپ با تعویض چشمی تغییر می کند می توانیم چشمی ها را از فکو سر جدا کرده و چشمی های دلخواه دیگری به آن متصل کنیم البته برخی از چشمها به نام باربو وجود دارند که وظیفه اصلی آنها زیاد کردن ضریب بزرگنمائی است که از مجموعه چند عدسی تشکیل شده است که ممکن است تصویر را معکوس کنند.

برای بدست آوردن بزرگ نمایی و مردمک خروجی تلسکوپ حتماً باید قطر آینه ی اصلی و فاصله کانونی آینه ی اصلی را بدانیم.

تعداد صفحات : 10

فرمت فایل : word ( قابل ویرایش ) میباشد.

توجه : این فایل با بهترین کیفیت قابل پرینت میباشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مرداد ۹۶ ، ۱۳:۵۷
مهدی مرادپور

زودرسی

زود رسی در پنبه مزایای زیادی دارد . این مسئله پنبه را قادر می سازد تا در هنگام وجود رطوبت مناسبی و فصل مرطوب رشد کند و قبل از صدمه دیدن توسط آب و هوای نا مساعد چیده شود. زودرسی به تناسب گروههای دیگر در یک الگوی درونی مضاعف کمک می کند . خسارتی که توسط آفات بعدی و آسیب حشرات ایجاد می شود می تواند بوسیله واریته های زودرس کاهش یابد. وارینه های زودرس و سریع میوه در پنبه به منظور جلوگیری از بروز شپشک غوزه تخمدان مدتهای طولانی در آمریکا مورد تحقیق قرار گرفته است. و همچنین از خسارات زیادی که بوسیله کرم صورتی تخمدان بوجود می آید اغلب توسط زودرس پنبه جلوگیری می شود. زودرس و بلوغ یکسان برداشت مکانیکی را تسهیل می کند. وقتی از برداشت کننده مکانیکی استفاده می شود شایسته است در برداشت اول مقدار مشخصی از درصد بلندی در بوته ها مد نظر باشد. اگر پنبه توسط یک دستگاه مکانیکی جمع آوری شود ، همه پنبه ها قبل از برداشت باید بالغ باشند. زودرسی در مناطق مرطوب و آبیاری شده مناسب هست زیرا گیاهان زود رس به بلوغ زودتر می رسند و در استفاده از آبیاری مرقوم به صرفه تر از انواع دیگر هستند.

تسریع در بلوغ یک ویژگی نیست که به سادگی سنجیده می شود. تا گیاه هنگامیکه گل دهد وغوزه ایجاد کند در یک دوره زمانه طولانی زودرس تحت عوامل زیر است:

(a به چه زودی کتان شروع به گل دادن کند.

  1. b) به چه سرعتی گل های جدید رشد کند.
  2. c) مدت زمان مورد نیاز برای بلوغ تخمدان چقدر است.

طول این دوره ها در انواع مختلف بسته به شرایط محیطی که پنبه در آن رشد می کند متغیر است . در یک بررسی روی روشهای سنجش زودرس ها در پنبه این مسئله نتیجه گیری شد که وزن دانه پنبه در اولین یا دومین برداشت بعنوان وزن نهایی دانه پنبه تعیین می شود سنجش تحقیقی خوبی از زودرس هست. یک نقش ریختی که بحثی مربوط به بلوغ زودرس است ، تعداد گره های نمو یافته قبل از اینکه اولین انشعاب میوه دهنده رشد کند می باشد.

وظایف و اعمالی که معمولا به زودرس واریته های پنبه مربوط می شود اندازه کوچک گیاه است، اندازه تخمدان و دانه ها و تخمدان ها است که باعث می شود که نزدیک به زمین قرار گیرد. صفت بعدی که برای کشاورز نامناسب است برای جمع آوری محصول ناجور باشد . تحمل سرمای گیاهان دانه دار بلوغ زودرس در آب و هوای ملایم را بالا می برد. همانطور که این آب و هوا اجازه می دهد که دانه پنبه سریعتر به گیاه  کامل تبدیل شود. که این در آب و  هوای استوایی مفید نیست.

عادت کردن به برداشت ماشینی

اندازه غوزه و دهانه نمایش کیفیت برداشت هستند. لازم است که غوزه به اندازه کافی از لحاظ عرض باز بشود  تا به پنبه برای کرکی شدن و چیده شدن توسط دوک در مجموعه هایی به منظور جمع آوری ماشین با یک دوک برداشت کننده اجازه بدهد اما این مسئله هم لازم است که واریته هایی با مقاومت لازم در برابر طوفان را داشنه باشیم تا باعث شوند فیبر ها در جداره سوراخ فرو بروند. و توسط باد و باران قبل از برداشت جدا شوند.

در تگزاس بهبود کیفیت واریته ها با غوزه های بسته ۱۵-۳ درصد از دست رفتگی قبل از برداشت را کاهش می دهد. که گیاه باز نشده با غوزه یکی که در امتداد ساقه اصلی قرار دارند و بالاتر از زمین کاشته شده اند. بهترین موفقیت برای برداشت کننده دوکی شکل می باشد یک دوره سریع و کوتاه میوه دهی اجازه بلوغ بیشتر غوزه را در یک فضای کوتاه زمانی می دهد. یک تمایل ذاتی به ریزش برگ ها بر روی بستر کشت وجود دارد . غوزه ها برای سهولت بیشتر در ریزش برگ که از مواد شیمیایی استفاده می شود  این امر میزان برگ ها وزباله هایی که از دانه پنبه گرفته می شود را کاهش می دهد نمو واریته ها

تعداد صفحات : 8

فرمت فایل : word ( قابل ویرایش ) میباشد.

توجه : این فایل با بهترین کیفیت قابل پرینت میباشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مرداد ۹۶ ، ۱۳:۵۷
مهدی مرادپور

دانلود مقاله درباره اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال

فرمت : doc

لینک مستقیم


جهت دانلود روی لینک زیر کلیک کنید


دانلود مقاله اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال


اهمیت حل مسائل و مشکلات اقتصادی در کشور تا بدانجا پیش رفته که سال 1396 هم با تعبیر حکیمانه مقام معظم رهبری همچون سال 95 به نام سال اقتصاد مقاومتی اما این بار به عنوان سال تولید و اشتغال نامگذاری شده است و این امر از آنجا ناشی می شود که اقتصاد با محوریت تولید و اشتغال در هر صورت و در هر حالت به عنوان مهمترین ، اساسی ترین و کاربردی ترین راه حل در توسعه هر جامعه و کشور محسوب می شود بطوریکه سایر مشکلات در پناه رونق تولید و افزایش تولید به حداقل ممکن کاهش خواهند یافت. در شرایط کنونی یکی از مهم ترین مشکلاتی که اکثر قریب به اتفاق خانواده های ایرانی با آنها مواجه اند بیکاری حجم فزاینده جوانان دانش آموخته رشته های مختلف دانشگاه و یا آینده مبهم شغلی جوانان درحال تحصیل در حال حاضر می باشد که عملاً عرصه را بر خیلی از خانواده ها تنگ کرده است.
شاید برای اشتغال دهها راه حل ذکر گردد اما یک موضوع در این بین کاملاً واضح و مبرهن است و آنهم آنکه افزایش اشتغال فقط با رونق تولید در تمامی بخش های اقتصادی به ویژه های بخش های بزرگ کشاورزی و صنعت و زیربخش های وابسته به آن امکان پذیر است بطوریکه تمامی سرمایه گذاری ها باید در این زمینه ها متمرکز گردد. برای رونق تولید با توجه به ضرورت اقتصاد مقاومتی قبل از هر اولویتی ابتدا باید به توانمندیها و قابلیتهای داخلی تکیه نماییم و راه را بر ورود و انواع و اقسام کالاهایی که امکان تولید آن درداخل کشور وجود دارد ببندیم ، بطورکلی از دیگر راههای ممکن در رونق تولید و افزایش اشتغال می توان روشهای ذیل را مدنظر قرارداد:


Images for اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغالImagesمدیرعامل بانک تجارت تاکید کرد: بانکها بازوی توانمند رونق کسب و کارها و بهبود  فضای اقتصادی کشور هستند و میتوانند نقش بیبدیلی را در امر تولید و اشتغال ایفا  ...
راهکارهای اجرای " اقتصاد مقاومتی؛ تولید - اشتغال " - ایسناwww.isna.ir/news/.../2 آوریل 2017 ... رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی بهمناسبت آغاز سال ۱۳۹۶ هجری شمسی، سال جدید را  سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال» نامگذاری کردند.


KHAMENEI.IR | سال اقتصاد مقاومتی: تولید - اشتغالKHAMENEI.IR24 مارس 2017 ... برای اولین بار بود که رهبر معظم انقلاب در دو سال متوالی تقریبا از یک شعار مشابه  برای سال جدید استفاده کردند و این نشان از وجود دغدغه های جدی در ...
اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال - ایسناwww.isna.ir/redirect/ads/233متن پیام نوروزی رهبر انقلاب به مناسبت سال ۱۳۹۶. بسماللهالرّحمنالرّحیم یا مقلّب  القلوب و الابصار، یا مدبّر اللّیل و النّهار، یا محوّل الحول و الاحوال، حوّل حالنا الی احسن  الحال ...


اقتصاد مقاومتی – تولید و اشتغال - طلاwww.tala.ir/news/detail/40342یک بررسی ازروند اشتغال در ایران یکی از چالشهای مهم اقتصادی که جامعه ایران در حال  حاضر با آن روبروست مسئله بیکاری است. برآوردها حکایت از آن دارد که حدود ۳ میلیون  ...
چرا سال ۹۶، سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال نام گرفت ......www.mehrnews.com/.../شعار سال 1396 که اکنون در روزهای آغازین آن قرار داریم «اقتصاد مقاومتی، تولید و  اشتغال» تعیین شده است. نگاهی به فهرست کامل شعارهای سال تعیین شده در طول این ...


تولید و اشتغال؛ کلید پیشرفت همه جانبهwww.fardanews.com/fa/.../برای اولین بار بود که رهبر معظم انقلاب در دو سال متوالی تقریبا از یک شعار مشابه  برای سال جدید استفاده کردند و این نشان از وجود دغدغه های جدی در زمینه اقتصادی دارد.
مقاله در مورد اقتصاد مقاومتی: تولید- اشتغال | صدای سرابsedayesaraab.ir/44788«اقتصاد مقاومتی: تولید- اشتغال» شعاری بود که رهبر انقلاب برای سال 1396  برگزید؛ شعاری که نشانگر نگاه راهبردی ایشان به مقوله اقتصاد در جهت پیشرفت  است.


اقتصاد مقاومتی: تولید - اشتغال :: Leader.irLeader.irwww.leader.ir/fa/content/17768/leader.ir203 آوریل 2017 ... «اقتصادمقاومتی: تولید- اشتغال» شعاری بود که رهبر انقلاب برای سال ۱۳۹۶  برگزیدند؛ شعاری که نشانگر نگاه راهبردی ایشان به مقوله اقتصاد در جهت ...
چرا سال ۹۶، سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال نام گرفت؟www.yjc.ir/.../20 مارس 2017 ... من شعار امسال را «اقتصاد مقاومتی: تولید - اشتغال» قرار میدهم؛ یعنی اقتصاد مقاومتی  عنوان کلّی است، بعد تولید و اشتغال؛ این مجموع نقاطی است که ...


« اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال» در حوزه میراث فرهنگی > اداره کل ......zanjan.ichto.ir/news/articleType/ArticleView/articleId/7814518 جولای 2017 ... حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی بهمناسبت آغاز سال ۱۳۹۶  هجری شمسی، با تبریک ولادت حضرت فاطمهزهرا سلاماللهعلیها و عید ...
اقتصادمقاومتی، تولید و اشتغال نقشه راه سال ۹۶ - روزنامه اطلاعاتwww.ettelaat.com/etiran/?p=27207135 جولای 2017 ... تفسیر و ترویج واژه های مفهومی و مصداقی حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و  گردشگری مرتبط با تحقق شعار سال 96 « اقتصاد مقاومتی ، تولید و ...


اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در ورزش |رادیو ورزشradiovarzesh.ir/NewsDetails/?m=084130&n=456164تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به خبرگزاری صدا و سیما می باشد و  استفاده غیر قانونی از آن پیگرد قانونی دارد. طراحی و تولید: "ایران سامانه". نسخه  موبایل.
 اقتصاد مقاومتی (تولید و اشتغال) | آموزشکده فنی پسران آستانه اشرفیهp-astaneashrafiye.tvu.ac.ir/fa/.../4 آوریل 2017 ... به گزارش رادیو ورزش؛ رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی خود اقتصاد مقاومتی، تولید و  اشتغال را به عنوان شعار امسال و محور برنامه های کشور در حوزه های ...


سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید اشتغال | سازمان بسیج حقوقدانان استان ......kordestan.basijlaw.ir/story/.../اقتصاد مقاومتی تولید واشتغال - کاهش وابستگی ها،تلاش برای خود اتکایی ومهار سودا  گری و فساد - اقتصاد مقاومتی تولید واشتغال.
اقتصاد مقاومتی؛تولید-اشتغال - خبرگزاری صدا و سیماwww.iribnews.ir/fa/news/1577105/سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید اشتغال. درباب نامگذاری و تعیین شعار سال توسط رهبر  معظم انقلاب باید گفت اعلام شعار سال در چارچوب اصل ۱۱۰ قانون اساسی و تعیین

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۹۶ ، ۱۸:۳۲
مهدی مرادپور

چکیده :

هدف از پژوهش حاضر مقایسه میزان و شیوع افسردگی در بین دانشجویان دختر و پسر رشته پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل می باشد. جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانشجویان رشته پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل که در سال 93-94 مشغول به تحصیل هستند، تشکیل میدهد.نمونه آماری این پژوهش با استفاده از فرمول کوکران تعداد 260 نفر گزارش شده است. ابزار جمع آوری اطلاعات در این پژوهش پرسشنامه می باشد که پرسشنامه افسردگی بک برای این بررسی استفاده شده است. نتایج پژوهش بدست آمد میزان افسردگی در بین دختران و پسران از تفاوت معناداری برخوردار است. زنان افسردگی بالاتری نسبت به مردان دارند همچنین مردان در بازه افراد غیر افسرده و زنان در بازه افراد افسرده قرار گرفته اند.

مقدمه

واژه افسردگی به معنای «ضعف» تا حدی دارای ابهام است. و در رشته های مختلف معانی متفاوتی دارد. به عنوان مثال در فیزیولوژی اعصاب، مراد، کاهش فعالیت فیزیولوژیک در داروشناسی به معنای کاهش فعالیت یک عنصر شیمیایی ، در روان پزشکی، افسردگی بر حسب موارد خاص به یک علامت یا سندرم اطلاق شده و در روان شناسی حالتی هیجانی است که منجر به کاهش قابلیتها می شود. (کلایتون و بارت، سلطانی فر، 1390).شاید یکی از شایعترین مسائل روانی، افسردگی باشد که باعث مراجعه درمانجویان به کلینیکهای روان پزشکی می شود. بطوری که تحقیقات نشان می دهد قریب به 75% افرادی که در موسسات درمانگری روانی بستری می شوند، دچار افسردگی هستند. (براوان[1] و هریس[2] 1987 به نقل از بک، 1993/ عبدالملکی 1393).

افسردگی به قدری شایع است که سرماخوردگی روانی لقب گرفته است (انجمن روان پزشکی امریکا[3]/ گنجی، 1389).

نگاه به تاریخچه افسردگی نشان می دهد که افسردگی در زمان های بسیار دور در نوشته ها و توصیفهایی از ان چه ما امروزه آن را اختلالات خلقی می خوانیم، در بسیاری از مدارک قدیمی وجود دارد. در کتب قدیمی از این بیماری با نام «مالیخولیا» نام برده شده است. لغت «مالیخولیا» هنوز به بعضی از گروههای افسرده نسبت داده می شود و بشر اولیه آن را به تعریق خدایان و لعن شیاطین نسبت داده است و هر فردی برحسب سلیقه و اطلاع خود به نوعی این بیماری را توصیف کرده است. (کلایتون و بارت[4]/ سلطانی فر، 1390).داستان «عهد عتیق» شاه سائول و داستان خودکشی آژاکس درایلیاد هومر، هر دو یک سندرم افسردگی را توصیف کرده اند. حدود 450 سال قبل از میلاد بقراط اصطلاح مانی و ملانکولی را برای توصیف اختلالات روانی به کار برد. در حدود 100 سال قبل از میلاد، کورنلیوس سلسوس در کتاب «دمد یسینا» افسردگی را ناشی از صفرای سیاه معرفی شود. (کلایتون و سادوک[5]/ پورافکاری، 1389).ارتیاعوس پزشک یونانی (90-30 بعد از میلاد) دریافت که مانی و افسردگی از یک اختلال ریشه می گیرند. این اولین قضاوت علمی راجع به افسردگی است. (شاملو 1392 و آزاد 1392).

پلوتارک (120-46 بعد از میلاد) تحت تاثیر اسکلپیادس، از انسان افسرده توصیفی ارائه میدهد که هم دارای جنبه های قوی انسانی است و هم با تحقیقات و مشاهدات کلینیکی امروز وفق دارد. (شاملو،1392 ).ارسطو (180-120 بعد از میلاد)، جالینوس (199-129 بعد از میلاد) و الکساندر ترالز در قرن ششم نیز افسردگی را ناشی از صفرای سیاه معرفی کردند. (کلایتون و سادوک/ پورافکاری، 1389).در سال 1854 ژول فالره[6] حالتی را توصیف کرد و آن را «جنون ادواری» نامید. چنین بیمارانی متناوبا حالات خلقی مانی و افسردگی را تجربه می کنند. تقریبا در همان زمان یک روان پزشک فرانسوی دیگر به نام ژول بایارژه «جنون دوشکلی» را شرح داد که در آن بیمار دچار افسردگی عمیقی می شود که به حالت بهت افتاده و بالاخره از آن بهبود می یابد. در سال 1882، کارل کالبام روان پزشک آلمانی با استفاده از اصطلاح «سیکلوتایمی» مانی و افسردگی را یک بیماری توصیف نمود. (کاپلان و سادوک[7]/ پورافکاری، 1389).امیل کرپلین در سال 1899 براساس معلومات روان پزشکان فرانسوی و آلمانی، مفهوم بیماری «مینک- دپرسیو» را شرح داد که شامل اکثر ملاکهای تشخیصی است که امروزه روان پزشکان برای تشخیص اختلال قطبی I از آن استفاده می کنند. فقدان سیر رو به دمانس و تباهی در پسیکوزمینک – دپرسیو آن را از دمانس پره کوز (اسکیزوفرنی آن زمان) تفکیک می نمود. کرپلین نوع خاصی از افسردگی رانیز شرح داد که پس از یائسگی در زنها و اواخر بزرگسالی در مردها شروع میشود و بعدا به افسردگی رجعتی معروف شد و از آن به بعد یکی از معادل های اختلالات خلقی با شروع دیررس شمرده می شود. (کاپلان و سادوک/ پورافکاری، 1389).مطالعاتی که در سالهای اخیر از طرف متخصصان سازمان بهداشت جهانی در کشورهای در حال توسعه انجام گرفته، از افزایش دامنه شیوع افسردگی در میان ملل در حال رشد حکایت می کند. در هر مقطع معینی از زمان 20-15 درصد بزرگسالان، در سطح قابل توجهی، از نشانه های افسردگی، رنج می برند و حداقل 12% به میزانی از افسردگی که آنها را در مرحله ای از زندگی به سمت درمان می کشاند، مبتلا هستند. (کرگ و کلارک[8] / قاسم زاده، 1390).در زبان روزمره اصطلاح افسرده برای اشاره به یک حالت احساسی، واکنشی به یک موقعیت، و سبک رفتار مختص به فرد به کار می رود. احساس افسردگی معمولا به عنوان «اندوه» شناخته می شود و امکان دارد در هوای بارانی، سرمای گزنده یا بعد از منازعه با یک دوست رخ دهد. به اعتقاد بعضی محققین (بلات و همکاران[9] 1979، به نقل از ساراسون و ساراسون / نجاریان و همکاران، 1391) افسردگی می تواند روی پیوستاری از اندوه تا طبقات بالینی شدید مطالعه شود. البته برخی دیگر معتقدند که افسردگی و اندوه دو چیز کاملا متفاوتند. به عنوان مثال برخلاف اندوه، افسردگی به واسطه اطمینان بخشیدن و نصایح مفید دوستان و خانواده تسکین پیدا نمی کند.در بین کسانی که به خاطر مشکلات روان شناختی کمک می طلبند افسردگی مشکل شایعی است . افسردگی می تواند بر کارکردهای مختلف با وسعت زیاد تاثیربگذارد. کندی روانی- حرکتی شایع ترین علامت افسردگی است. هرچند ممکن است در افراد مسن تحریک روانی – حرکتی دیده شود. علامت مشخصه دیگردر افراد افسرده اختلال در تفکر آنهاست. آنها در تمرکز حواس و تنظیم نظرات و جمع کردن افکار خود و تصمیم گیری مشکل دارند. بیمار افسرده یا نتیجه ای از تفکر خود به دست نمی آورد و یا بعد از کوشش طولانی به نتیجه می رسد. (ریس[10]/ وهابزاده و همکاران، 1387).بیماران افسرده شدیدا دچار توهم و هذیان می شوند. توهم ها و هذیان های افراد افسرده هماهنگ با خلق آنها است. هذیانهایی مانند کناره گیری، بی ارزشی، شکست، ستم و بیماریهای جسمی مهلک مانند سرطان و پوسیدگی مغز در آنها دیده می شود. (کاپلان و سادوک/ پورافکاری، 1389).فرد افسرده احساس غم و اندوه می کند. (ساراسون و ساراسون / نجاریان و همکاران، 1391)از دیگران کناره گیری می کند و به امور زندگی بی علاقگی شدید پیدا می کند. دچار احساس طردشدگی، تنهایی و بیچارگی می شود و به آسانی می گرید. (شاملو، 1392).تقریبا 50 تا 75 درصد بیماران افسرده دچار اختلال شناختی هستند. این بیماران غالبا از اختلال تمرکز حواس و فراموش کاری شکایت می کنند. بی توجهی به اکتشافات محیطی که کندی فعالیت عقلی و عدم توانایی تمرکز ذهنی، نارسایی حافظه و یادگیری را نشان می دهند. (کراز/ منصور و دادستان، 1398).همانطور که بیان شد فقدان تمرکز یکی از نشانه های شناختی افراد افسرده می باشد. مشاهدات پژوهشگران نیز مبین آن است که «توجه متمرکز بر خود» در افراد افسرده بیش از افراد غیر افسرده می باشد. (مبینی، 1392).در نهایت افسردگی به عنوان یکی از اختلال های عاطفی اشاره کرد که ویژگی جوامع مدرن و صنعتی می باشد. اگرچه انسان امروزی در سایه تکنولوژی پیشرفته توانسته است با خطرات بسیاری مقابله کند ولی ناخواسته زمینه مشکلات عدیده ای را برای خویش فراهم ساخته است. به عنوان نمونه می توان به انواع بیماریهای روانی، بیماری های قلبی، سکته های مغزی و ... نام برد. افسردگی یکی از بیماریهای روانی و اختلالات عاطفی است که می توان آن را از ویژگیهای دنیای مدرن دانست. در گذشته تصور می شد که افسردگی مربوط به دوره بزرگسالی است اما امروزه تحقیقات نشان میدهد که افسردگی یکی از مشکلات رایج در بین نوجوانان است. اولین موضوعی که در مورد این مسئله مطرح می‌شود تفاوت بین دانشجویان دختر و پسر دورة متوسطه می‌باشد که تا حدودی متفاوت هستند و این تفاوت منجر به ارزیابی‌های مختلف در پژوهشهای علمی توسط محققین شده است که نگرشها و دیدگاه‌های افراد دو گروه را مورد سنجش و بررسی و مقایسه قرار داده‌اند.لذا این پژوهش در پی بررسی شیوع افسردگی در بین دختران و پسران دانشجو و همچنین تفاوت در میزان افسردگی در بین این دو گروه است.

تعداد صفحات : 15

فرمت فایل : word ( قابل ویرایش ) میباشد.

توجه : این فایل با بهترین کیفیت قابل پرینت میباشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مرداد ۹۶ ، ۰۱:۲۳
مهدی مرادپور

چکیده :

خلاصه ی کتاب حقوق بازرگانی ( ارسلان ثابت سعیدی ، پیام نور ) در قالب فایل پاورپوینت و در حجم 286 اسلاید به همراه نکات پرتکرار و طلایی و نمونه سوالات ادوار گذشته دانشگاه پیام نور با پاسخ نامه کلیدی ، مناسب برای دانشجویان رشته های مدیریت بازرگانی ، حسابداری ، علوم اقتصادی و الهیات و معارف اسلامی

محتویات محصول :

نکات کلیدی و کاربردی فصول مختلف کتاب در قالب فایل پاورپوینت و در حجم 286 اسلاید ( درسنامه )

نکات پرتکرار و طلایی فصول مختلف کتاب در قالب فایل pdf و در حجم 15 صفحه

نمونه سوالات امتحانی نیمسال اول 95-94 با پاسخ نامه کلیدی

نمونه سوالات امتحانی نیمسال دوم 94-93 با پاسخ نامه کلیدی

نمونه سوالات امتحانی نیمسال اول 94-93 با پاسخ نامه کلیدی

نمونه سوالات امتحانی نیمسال اول 93-92 با پاسخ نامه کلیدی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مرداد ۹۶ ، ۰۱:۲۳
مهدی مرادپور

خلاصه:

در روش گسترش یافته برای محاسبه عکس العمل فشار برای چاه با ذخیره ثابت وضریب پوسته شدن غیردارسی عبوری تکمیل شده است.

روشی که از نمودارهای تولیدی برای Builup,drawdown استفاده شده است.Build up فشاری برای چاه با سیال عبوری غیردارسی وتکمیل ارائه مقدار شیب عبوری ازچاه بشری در مقایسه با جریان دارسی با shin ثابت نشان می دهد.

مخازنی که با ثابت ذخیره چاه مشابه سازی نشده اند. ضریب پوسته شدن میتواند با تولید دوباره در شیب گسترش یابد بنابراین اگر آن در فشار Buil up حاضر باشد چاه کاهش ذخیره و یا کاهش ضریب پوسته شدن و یا هر دو را تجربه خواهد کرد.

با نمودارهای جدید در شرایط نامناسب هر دوترکیبات پوسته شدن دارسی وغیردارسی ممکن است تخمین زده شود با یک تست Build up که از تولید ثابت پیروی می کند. این روش جدید اغلب ممکن است شامل چندین مرتبه جریان دهی به سیال و زمان Build up باشد.

مقدمه:

تایید آنالیز تولید سیستم یکی از اولین ابزارهای برای بهینه کردن تولید و پیش بینی اثرجاه است. آنالیز اثر مخازن به وسیله IPR یا نمودار اثر جریان دهی سیال تایید میشود. برای درست ساختن IPR برای چاه های گاز باید اجزا پوسته شدن در حالت Darcy وغیر دارسی شناخته شوند.

پوسته شدن غیردارسی به صورت سنتی با عملکرد تست چندگانه تخمین زده می شود. اثر ضریب پوسته ای به صورت تابعی از جریان ترسیم میشود. به هر حال نتایج آن ممکن است خطایی در حدود 100% داشته باشد.

رفتار تست فشار گداز با حرکت نامتناهی حلقوی باذخیره ثابت چاه وضریب پوسته ای شدن  چاه شناخته میشودو از دیگر تغییرات ذخیره چاه را با ضریب پوسته ای شدن به صورت ثابت در نظر گرفته اند.

این مقاله رفتار چاه با ذخیره ثابت و درصد وابستگی ضریب پوسته ای شدن Build up,Drawn down را امتحان می کند.

تست های Build up با ضریب پوسته غیردارسی مقدار شیب بیشتری از ضریب پوسته غیردارسی در زمان بیرون رفتن ذخیره چاه دارند و آن در شکل 1 دیده می شود.

این نمودارهای جدید سه راه معین برای صنایع هستند. 1 آنها اجازه میدهند که آنالیز تست با جریان غیردارسی که از نمودار log-log چاپ شده برای تغییرات فشار و فشار گرفته شده به رسمیت شناخته شوند. 2 آنها تخمین مناسبی از ضریب پوسته ای شدن برای ترکیبات دارسی وغیردارسی از یک تست Build up فراهم می کنند اجازه ساخت نمودار IPR از کارکرد چاه به جای انجام تصحیحات را فراهم می کند. 3 آنها کمک به می کند که دلیل افزایش Skin fafor شناخته شود.

نسبت تولید چاه ها با skin fuelors بالا بهترین کاندید برای ترکیبات هستند. به هر حال برطرف شدن خطر پذیری نیاز به مقداری work over دارد. آنها  اغلب کاهنده در ترکیبات هستند. نسبت بالای تولیدبدست آمده از چاه ها یکی از بیشترین احتمالات ارائه شده برای skin غیردارسی  است. در شکل جدید نمودار ها کمک می کنند به آگاه شدن به این تصمیم که آیا چاه دیگر را می توانیم ترکیب کنیم.

پیش زمینه

این که بیش از صد سال به عنوان قانون دارسی شناخته شده است برای شرح سرعت های بالای جریان در داخل گاز اطراف محیط متخلخل کافی نیست. در سال 1901 forchheimer پیشنهاد افزایش زمان متناسب با توان دوم سرعت را برای افت فشار به وسیله قانون دارسی برای مطابقت بیشتر با مدل ها با رفتار تک فازی نسبت داد.

تعداد صفحات : 10

فرمت فایل : word ( قابل ویرایش ) میباشد.

توجه : این فایل با بهترین کیفیت قابل پرینت میباشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مرداد ۹۶ ، ۰۱:۲۲
مهدی مرادپور

چکیده :

کپکهای خاکستری در درجه اول پاتوژنهای شاخ و برگ گیاهان هستند که به بخشهای جوان گیاه از جمله برگهای سبز و ظریف، سرشاخه‌ها و بافتهای میوه‌ها به سرعت حمله‌ور می‌شوند. توسعه و گسترش آنها به میزان بسیار زیادی و البته به وجود لایه نازکی از آب در سطح بافتهای گیاه و یا بالا بودن رطوبت نسبی هوا در شرایطی که درجه حرارت بالا و یا پایین ( اما نه در یخ) است . کپکهای خاکستری قادرند در مدت زمان کوتاهی خسارت هنگفتی را وارد آورند.

گرچه بیماری بادزدگی سیب‌زمینی و گوجه فرنگی را نیز در دسته کپکهای خاکستری قرار می‌دهند اما کپکهای دروغی واقعی متعلق به یک گروه از Oomycetes ها هستند که در خانواده Peronosporaceae قرار می‌گیرند.

همه گونه‌های این خانواده پارازیتهای اجباری گیاهان عالی هستند که سبب بروز کپکهای خاکستری بر روی تعداد بسیار زیادی از گیاهان از جمله محصولات زراعی ف سبزیجات، گیاهان زینتی، تاکها و بوته‌ها می‌شوند.

کپکهای دروغی در گذشته باعث بروز اپیدمی‌های خانمان براندازی بر روی انواع مختلفی از محصولات شده‌اند که بعضی از آنها همچنان ادامه داشتند و خسارت‌های هنگفتی را وارد می‌کند.

معروفترین اپیدمی ناشی از این قارچها شاید کپک دروغی مو باشد که ابتدا در امریکا و سپس به زودی در سال 1875 در سراسر اروپا انتشار یافت و تقریباً تمام محصول و تاکسانهای اروپا در فرانسه و بقیه مناطق اروپا را نابود نمود که منجر به کشف مخلوط بردو (Bordeaux mixture) در سال 1885 گردید .

در کپکهای خاکستری اسپورانژیوم‌ها بر روی انشعابات اسپورانژیوفورها تشکیل می‌گردد که در جنین این قارچها دارای مشخصات خاص خود است. اسپورانژیومها در نوک این انشعابات تشکیل می‌گردد. اسپورانژیوفورها معمولاً بلند، سفید هستند و به صورت گروهی از درون روزنه‌های گیاه بیرون می‌زنند.

تعداد صفحات : 6

فرمت فایل : word ( قابل ویرایش ) میباشد.

توجه : این فایل با بهترین کیفیت قابل پرینت میباشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مرداد ۹۶ ، ۰۱:۲۲
مهدی مرادپور

رنگرزی پشم با مواد مازوجی

یکی از مهم ترین موارد رنگرزی با رنگ های طبیعی رنگرزی پشم با مواد مازوجی است ، اهمیت این موارد در چرمسازی نیز بسیار زیاد است.در پشم برای بدست آوردن زمینه های کدر و سیر همراه با دندانه آهن به کار می برند.غالب نباتاتی که دارای مواد مازوجی میباشند خود نیز دارای ماده رنگی زرد میباشند که اگر آنها را بدون کمک دندانه رنگ کنند زرد کم و بیش کدری بدست می آورند ، مواد مازوجی دارای خصایص زیر می باشند:

دارای طعم غامض می باشند.

با مواد قلیایی ترکیباتی میدهند که در برابر هوا رنگ قهوه ای به خود می گیرند عکس العمل اسیدی ضعیفی دارند.

با املاح مس و کروم تولید رسوب قهوه ای می کنند.

با املاح سرب تولید رسوب نارنجی می کنند

با املاح آهن تولید رسوب خاکستری تیره و سیاه می کنند.

با املاح سرب تولید رسوب نارنجی می کنند.

مواد مازوجی در بسیاری از نیاتات به طور فراوان یافت می شود که در بین آنها بلوط ، کاج ، گردو ، انار ، بید ، سماق ، هلیله ، دانه های ایران ، گندل کوله ، جفت ، هلیله سیاه اهمیت زیادتری دارند. رنگرزی این مواد با سایر نباتات رنگدار تفاوت زیادی ندارند فقط بواسطه کم و زیاد بودن مواد مازوجی در آنها و همچنین نوع ماده رنگی این گیاهان با دندانه های مختلف تولید الوان گوناگون می نمایند که به ذکر آنها پرداخته می شود.

طریقه رنگرزی پشم با مواد مازوجی

اگر پشم را مستقیما بدون دندانه با مواد مازوجی رنگ کنند تولید یک رنگ زردکمرنگ کدر میکنند که ثباتی در برابر نور و شستشو ندارند.بسته به مقدار دندانه ای که بکار می رود با کمک آهن ، رنگهای خاکستری روشن تا مشکی بدست می آورند ، با دندانه زاج سفید رنگهای زرد تا قهوه ای بسیار روشن به دست می آید و دندانه کروم رنگهای قهوه ای روشن و کدر به دست می دهد به طور کلی طریقه رنگرزی با دندانه آهن بر دو قسم است:

دندانه قبل از رنگ

رنگ و دندانه توام

پشم در حالت اول به طریق معمول دندانه می شود و سپس با مقدار متناسب رنگ مدت دو ساعت رنگرزی را ادامه میدهند و گاهی نیز در حمام رنگدار از یک درصد اسید نسبت به وزن پشم استفاده می شود.

در حالت دوم ابتدا پشم را به مدت یک ساعت با مقدار متناسبماده رنگی رنگ می کنند و سپس حرارت حمام را پایین آورده و در همان حمام دندانه را اضافه مینمایند و به رنگرزی برای مدت یکساعت تا یک ساعت و نیم ادامه می دهند.

تعداد صفحات : 12

فرمت فایل : word ( قابل ویرایش ) میباشد.

توجه : این فایل با بهترین کیفیت قابل پرینت میباشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مرداد ۹۶ ، ۰۱:۲۱
مهدی مرادپور