فایل

دانلود فایل

۲۱ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

اقدام پژوهی چگونه در درس انشاء و نگارش دوره راهنمایی تحول ایجاد کردم مخصوص  مقطع راهنمایی - فایل بصورت ورد (word ) و قابل ویرایش - تعداد صفحات شانزده صفحه

چکیده

ضعف وکم کاری که دانش آموزان درساعت انشا ونگارش ازخود نشان می دادند مرابرآنداشت که این مسئله رابه صورت موشکافانه ای ،مورد کنکاش و وبررسی قرار دهم واین کلاس ها رااز یک نواختی خارج سازم.

همین امر باعث شده دست به تحقیق وتنحص دامنه داری بزنم به همین خاطر برای شروع به صاحبان اصلی  این درس که همان فراگیران می باشند ؛رجوع نمودم که با جوابهای خود کلید خیلی ازسوالهای من شدند،سعی کردم که ازنظرات دیگر همکارانم نیز بهره بگیرم.که بامساعدت مدیرآموزشگاه مقدور شد.

همچنین طرح خودرا درانجمن اولیا ومربیان آموزشگاه ودرگروههای آموزشی منطقه نیز مطرح نمودم.که درآن جا چندتن ازهمکاران همراه وهم گام من شدند وقبول نمودند که مرایاریدهند تاشیوه های مختلف تدریس انشا رابه اجرا درآوردیم.

نتایج حاصله بسیار مطلوب وحتی دربرخی موارد فراتر ازانتظار من بود وبعداز اجرا تاثیر شگرفی درکلاس های انشا به جا گذاشت.

فهرست مطالب

«چکیده»

مقدمه: توصیف وضعیت موجود

«گردآوری اطلاعات (شواهد1)»

بعدازاین جلسه :

«تجزیه وتحلیل اطلاعات»

«خلاصه ی یافته های اولیه»

«چند نکته درباره ی نگارش»

«اصول ومبانی انشا»

«انواع انشا»

«معیارهای ارزشیابی»

«راههای پیشنهادی برای انشا نویسی»

«چگونگی اجرای راه جدید»

«گردآوری اطلاعات (شواهد2)»

نتایج کار به شرح ذیل است:

«تجدیدنظر درروشهای انجام گرفته واعتبار بخشی به آن»

«نتایج»

«نتیجه گیری»

«فهرست منابع»

فرمت فایل : word ( قابل ویرایش ) میباشد.

توجه : این فایل با بهترین کیفیت قابل پرینت میباشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۶ ، ۱۴:۵۲
مهدی مرادپور

 اقدام پژوهی چگونه می توان علاقة دانش آموزان نسبت به درس تاریخ را افزایش داد - فایل بصورت ورد (word ) و قابل ویرایش - تعداد صفحات چهارده صفحه

مسئله

ده سال است که در دبیرستان ..................... به عنوان دبیر تاریخ مشغول به تدریس هستم. مسئله اصلی که این مدت با آن روبرو بودم این بود که دانش آموزان علاقة زیادی به درس تاریخ نداشتند واین مسئله در ذهن نگارنده وجود داشت که اولاً با چه روش هایی می توان علاقة دانش آموزان را نسبت به درس تاریخ افزایش داد؟ و ثانیاً چگونه می­توان میزان مشارکت دانش آموزان را در فرایند تدریس افزایش داد؟ برای این پژوهش دو کلاس دوم و سوم انسانی که میزان ضعف درسی آنها بیشتر بود انتخاب شد. تعداد دانش آموزان در کلاس دوم انسانی 25نفر و در کلاس سوم انسانی 21 نفر هستند.

در ابتدای کار از خود دانش آموزان شروع کردم وعلل افت تحصیلی و عدم شوق ونشاطشان را جویا شدم. دانش آموزان عنوان کردند که به علل سنگین بودن و تکراری بودن مطالب درسی قادر به حفظ کردن آنها نیستند. البته قابل ذکر است هیچ دانشی به اندازة تاریخ به دلیل اتکا به حافظه مورد طعن و تعرض قرار نگرفته و هیچ درسی مثل تاریخ به دلیل حفظی بودن مورد حمله و هجوم واقع نشده است. تصور بسیاری از مردم از خواص و عوام بر این است که تاریح حفظی است. هر چند که یونسکو هدف آموزش تاریخ را در تبدیل فهم پایدار و غیر قابل دوام به فهم پایدار و قابل دوام اعلام کرد، اما چنین اقداماتی تغییری در درس تاریخ از حالت حفظی به فهمیدن ایجاد نکرد،[3]بنابراین تصور بسیاری از اولیا، همکاران و دانش آموزان این بود که تاریخ درس حفظی است. لذا طرح پژوهش را ابتدا با مدیر مدرسه در میان گذاشتم و او مرا بسیار تشویق به انجام این کار کرد.

فهرست مطالب

مقدمه

مسئله

گردآوری اطلاعات از وضع موجود(شواهد1)

3- راههای پیشنهادی

تجزیه و تحلیل اطلاعات

انتخاب راه حل های جدید موقتی و اجرای آنها

1-پرسش و پاسخ گروهی

2-استفاده از رایانه و نمایش فیلم

3-استفاده از تصاویر و نقشه ها

4-خواندن مطالبی جذاب برای افزایش آگاهی

5-بازدید از اماکن تاریخی

6-روش نمایشی

7-دست سازه های تاریخی دانش آموزان

گردآوری اطلاعات(شواهد2)

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار آن

گزارش نهایی و نتیجه گیری

پیشنهادات

فهرست منابع و مآخذ

فرمت فایل : word ( قابل ویرایش ) میباشد.

توجه : این فایل با بهترین کیفیت قابل پرینت میباشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۶ ، ۱۴:۵۱
مهدی مرادپور

 اقدام پژوهی حل مشکل یادگیری دانش آموزان در درس جغرافیای کلاس چهارم ابتدایی در بخش نواحی آب و هوایی ایران - فایل بصورت ورد (word ) و قابل ویرایش - تعداد صفحات سیزده صفحه

چکیده :

من سعی کردم طی مطالعات ، بررسی ، نظرخواهی های مختلف و گردآوری اطلاعات تلاش خود را در جهت رفع این مشکل قرار دهم . در این راه از اولیای مدرسه ـ همکاران ، دانش آموزان کمک گرفتم . روش های مختلفی را یادداشت کردم و به کتب زیادی مراجعه نمودم تا با توجه به مطالب گردآوری شده و تغییر آنها از میان راه حل ها ، یکی را انتخاب کرده و در کلاس اجرا نمایم بنابراین تلفیقی از روش های (همیاری ـ ایفای نقش) را انتخاب کردم و با گروه بندی شاگردان کلاسم و ایجاد محیطی مناسب در فضای باز مدرسه با نوع آب و هوا در گروه و ملبس کردن دانش آموزان به شرایط آب و هوایی آن نواحی در گروه و دادن نقش به هریک از اعضای گروه همراه با بیان خصوصیات آن نواحی از روی پلاکاردها و نقشه نواحی آب و هوایی ایران که در پیوست آمده است این کار انجام شد و نتایج حاصل از آن بسیار رضایت بخش بود این رضایت مندی در گفته ها و رفتار دانش آموزان و اولیای آنها و همکاران هم پایه و کارکنان مدرسه به خوبی نمایان بود .

فهرست مطالب

چکیده

تشکر :

مقدمه :

1ـ موضوع یا عنوان مشکل :

2ـ بیان مسئله (توصیف موقعیت آموزشی)

3ـ جمع آوری اطلاعات (شواهد1)

4ـ تجزیه و تحلیل داده ها :

5ـ انتخاب راه حل موقت :

6ـ اجرای طرح و نظارت بر تغییر پیشنهادی :

7ـ جمع آوری اطلاعات (شواهد2):

8ـ ارزشیابی و نتیجه گیری :

منابع و مآخذ

فرمت فایل : word ( قابل ویرایش ) میباشد.

توجه : این فایل با بهترین کیفیت قابل پرینت میباشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۶ ، ۱۴:۵۰
مهدی مرادپور

اقدام پژوهی چگونه می توانم با استفاده از انواع فعالیت های جذاب - خط نوشتاری زهرا را بهبود بخشم- فایل بصورت ورد (word ) و قابل ویرایش - تعداد صفحات نوزده صفحه

چکیده :

این پژوهش در سالتحصیلی 91 90 در مدرسه ی   ........ ، روستای .................، منطقه ی .............................انجام شده است. بنده ،آموزگار پایه ی دوم  در اوایل سالتحصیلی با دیدن مشق و املای  " زهرا "  متوجه مشکل بدخطی او که گاهی تا حد نارسا نویسی نیز می رسید ، شدم . او در یک کلاس سه پایه ی مختلط 13 نفره درس می خواند. با شواهدی که من از این مشکل زهرا داشتم با همکارانم تصمیم گرفتیم در جهت بهبود خط نوشتاری اش به او کمک نماییم ما در این اقدام پژوهی سعی کردیم دانش آموز روش صحیح نوشتن ، مداد در دست گرفتن ، شکل صحیح حروف ، اندازه ی بیاض و سواد حروف ، ابتدا و انتهای نگارش حروف و ... را یاد بگیرد. و همچنین برای تقویت عضلات ماهیچه ای دست دانش آموز و هماهنگ تر شدن بیشتر چشم و دست او هنگام نوشتن،  فعالیت هایی را در زنگ های هنر و ورزش با همکاری و مساعدت های مدیر و مربی تربیت بدنی انجام دادیم.و همچنین برای رفع موانع فیزیکی،جسمی و نگارشی تا رسیدن به وضع مطلوب تلاش کردیم.

فهرست مطالب

چکیده :

واژه های کلیدی:

مقدمه :

توصیف وضعیت موجود

ادبیات و پیشینه ی تحقیق

پس از اجرای راهکارهای فوق نتایج ذیل بدست آمده است:

آموزش درست نویسی:

گردآوری اطلاعات:

تجزیه و تحلیل داده ها

ارائه ی راهکارهای عملی برای برطرف کردن مشکل بدخطی دانش آموز

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن

گردآوری اطلاعات(شواهد دو)

ارزشیابی تأثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار آن

پیشنهادات

منابع

فرمت فایل : word ( قابل ویرایش ) میباشد.

توجه : این فایل با بهترین کیفیت قابل پرینت میباشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۶ ، ۱۴:۵۰
مهدی مرادپور

اقدام پژوهی چگونه می توانم مشکل افسردگی دانش آموز فاطمه را حل کنم -فایل بصورت ورد (word ) و قابل ویرایش - تعداد صفحات هجده صفحه

چکیده

تفاوت عمده ی همه ی مکتب های مادی با ادیان الهی در نوع نگرش آنها به انسان و ابعاد وجودی اوست. و هر کدام از آنها برنامه ها و سیاست های خود را بر اساس برداشت خود از ماهیت انسان طراحی می کنند. وقتی انسان را موجودی فراتر از جسم و ماده بدانیم و اعتقاد داشته باشیم که انسان نه تنها اشرف مخلوقات بلکه هدف و غایت کل هستی بر محور انسان می چرخد تا انسان به کمال برسد، بررسی مسائل او دیگر تنها در بعد مادیات نیست.

فلسفه آموزش و پرورش نیز تربیت و هدایت انسان است. به عبارت دیگر وظیفه اصلی نظام تربیتی ایجاد زمینه ی مناسب برای توسعه انسانی است. چرا که انسان محور توسعه است. انسان توسعه یافته باید از لحاظ جسمانی سالم و از نظر روحی و روانی وضعیت مطلوبی داشته باشد.

متن اقدام پژوهی زیر مربوط به یک نفر از دانش آموزان یتیم است که محرومیت او از نعمت پدر موجب افسردگی در او شده و علاوه بر آنکه وضعیت روحی او تحت تأثیر این مسئله قرار گرفته وضعیت درسی و ایجاد رابطه با کلاس، معلم و مدرسه را نیز در ابعاد مختلف تحت تأثیر قرار داده است. لذا از نظر پژوهشی قابل تأمل و بررسی است. در جریان بررسی و پیگیری این مشکل پس از تشخیص مسئله تلاش شده است ضمن استفاده از کتاب های مرتبط با موضوع استفاده از نظر همکاران و کادر آموزشی، تربیتی و پرورشی مدرسه و همچنین درگیر کردن دانش آموز مورد نظر با فعالیت گروهی و فردی و با اجرای طرح هایی به حل مسئله پرداخته شود.

فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

توصیف وضعیت موجود، تشخیص مسئله

گردآوری اطلاعات (شواهد1)

مشاهده

صحبت خصوصی

وضعیت خانوادگی

نظر همکاران

ارتباط با خانواده

تجزیه و تحلیل داده ها

انتخاب راه حل موقتی

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن

گردآوری اطلاعات و شواهد2

ارزشیابی تأثیر اقدامات جدید و ارزیابی آنها

تجدید نظر و دادن گزارش

پیشنهادها

منابع

فرمت فایل : word ( قابل ویرایش ) میباشد.

توجه : این فایل با بهترین کیفیت قابل پرینت میباشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۶ ، ۱۴:۴۹
مهدی مرادپور

اقدام پژوهی چگونه توانم مشکل یادگیری دانش آموزان در درس جغرافیا پایه اول راهنمایی را برطرف کنفایل بصورت ورد (word ) و قابل ویرایش - تعداد صفحات دوازده صفحه

مقدمه:

جغرافیا یک دانش است که ما را با محیط پیرامون خود آشنا می کند.

جغرافی از دو کلمه Geo,Graphusگرفته شده وبه معنای شناسایی محیطی که در آن زندگی می کنیم است.

علم جغرافیا از علوم اجتماعی است که تمرکز اصلی آن بر روی پراکندگی مکانی است و باید محیط زندگی خود را بهتر بشناسیم که جغرافی سال اول راهنمایی مارا با محیط آب وهوایی که در آن زندگی می کنیم ودیگر مناطق آب وهوایی کشورمان آشنا می کند.

موضوع یا عنوان مشکل:

چگونه می توانم مشکل یادگیری دانش آموزان در درس جغرافیا پایه اول راهنمایی را برطرف کنم؟

بیان مسئله (توصیف وضع موجود)

اینجانب ........................ دبیر علوم اجتماعی مدرسه راهنمایی .................... واقع در شهرستان ...............؛منطقه ..................... هر سال هنگام تدریس درس جغرافیا پایه اول راهنمایی که در باره موقعیت ایران در جهان ومنطقه ومبحث اصلی آن  نوع آب وهوای ایران و آشنا شدن با سه ناحیه آب وهوایی کشور است.متوجه مشکل یاد گیری دانش آموزان در این پایه بودم وامسال وضعیت بدتر از سالهای گذشته بود؟

با توجه به اینکه مهم ترین مسئله در آموزش این درس تشخیص آب وهوای سه ناحیه با خصوصیات جداگانه است بعد از تدریس فصل اول وبا توجه به اینکه استان ما.........................در ناحیه آب وهوای کوهستانی قرار دارد درشروع تدریس این ناحیه متوجه شدم دانش آموزانم مطالب را خوب یاد نمی گیرند ومطالب را  طوطی وارحفظ می کنند وهنگام پرسش جواب های ناقص ویا اشتباه می دهند.

فهرست مطالب

مقدمه:

موضوع یا عنوان مشکل:

بیان مسئله (توصیف وضع موجود)

گرد آوری اطلاعات (شواهد1)

تجزیه وتحلیل داده ها وشواهد 1

اجرای راه حل های جدید ونظارت بر آن

7-گرد آوری شواهد 2

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید

حرف آخر:

پیوست ها

منابع و ماخذ

فرمت فایل : word ( قابل ویرایش ) میباشد.

توجه : این فایل با بهترین کیفیت قابل پرینت میباشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۶ ، ۱۴:۴۸
مهدی مرادپور

اقدام پژوهی چگونه توانستم با شیوه تدریس نوین ساعت درس علوم تجربی را برای خود و دانش آموزانم جذاب کردم - فایل بصورت ورد (word ) و قابل ویرایش - تعداد صفحات بیست و چهار صفحه

چکیده

یکی از مهم ترین واساسی ترین سوالاتی که در ذهن کارشناسان و معلم های واقعی نقش بسته است ،آن است  که چگونه می توان مفاهیم آموزشی را در ذهن مخاطبین نهادینه کرد وهریک از آنان به فراخور تجربه وحوصله خود راه حلی را برای برون رفت از چالش پیش  رو پیشنهاد می کنند. ازجمله ،موضوعاتی که مطرح می شود  مساله نقش تکنولوژی آموزشی در تسهیل آموزش هاست.  این گونه معلمان از برنامه ها ووسایل کمک آموزشی بیشتر از از همکاران خود استفاده می کنندو اغلب خود  مبادرت به ساختن ابزارها ووسایل کمک آموزشی می نمایند.چنین معلمانی قادرند از کمترین امکانات بیشترین  بهره برداری ها را بنمایند.  با توجه به مطالب ذکر شده بنده نیز برای علاقه مند نمودن دانش آموزان به درس علومتجربی سعی نموده ام که از روش سخنرانی ومتکلم وحده بودن در کلاس خارج شده واز وسایل کمک آموزشی  وتدوین مطالب علوم تجربی  به صورت powerpoint  و فیلم آموزشی و انواع روش های مشارکتی استفاده نموده وکلاس فعال وبا نشاط داشته باشم تا دانش آموزان با میل ورغبت بیشتری در کلاس  درس حاضر شوند.  

فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

بیان مساله وتوصیف وضعیت موجود:

شیوه گرد آوری اطلاعات (شواهد 1 )

تجزیه وتحلیل داده ها

نظرات همکاران:

نظرات دانش آموزان :

اجرای راه حل جدید :

روش تدریس :

ارزشیابی

اولین ازرشیابی کلاس:

گرد آوری اطلاعات (شواهد 2 )

ارزیابی تاثیر اقدام جدید و اعتبار بخشی :

نتیجه گیری :

پیشنهاداتی جهت فراگیری بهتر درس علوم تجربی:

کلام آخر :

منابع قابل استفاده

فرمت فایل : word ( قابل ویرایش ) میباشد.

توجه : این فایل با بهترین کیفیت قابل پرینت میباشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۶ ، ۱۴:۴۸
مهدی مرادپور

اقدام پژوهی بررسی علل اشکالات در املانویسی دانش آموزان و راهکارهای درمان آن در قالب پژوهش - مخصوص مقطع ابتدایی - فایل بصورت ورد (word ) و قابل ویرایش - تعداد صفحات بیست و شش صفحه

چکیده

این پژوهش در مورد بهبود مشکل درس املا نویسی یکی از دانش آموزان پایه اول  می باشد.  با بررسی علل و علائم ضعف املا‌نویسی در دانش‌آموز متوجه شدم مشکل دانش‌آموز ناشی از حساسیت بیش فعالی و عدم تمرکز حواس و دیر آموزی و بی‌دقتی او می‌باشد. راه کارهایی جهت بهبودی و درمان این مشکل ارائه کردم که با اجرای این راه کارها تأثیر زیادی در بهبود املا دانش‌آموز مشاهده نمودم  ومتوجه شدم که کارهای انجام گرفته توانسته است تا حدود زیادی ازتکرار اشتباهات مکرر وی دراملا  و سایر درسها جلو گیری داشته باشد به طوری که : خود دانش‌آموز، خانواده، معلم و همکاران در مدرسه از بهبود مشکل املا نویسی دانش‌آموز ابراز خرسندی نمودند .

 در این زمینه جهت برخورد با مشکلات املا نویسی دانش‌آموزان پیشنهاداتی ارائه شده است.

این دانش آموز به لطف خداوند امسال مشکلاتش بسیار کم شده است، با دوستان و سایر همکلاسی هایش ارتباط برقرار می کند . مفاهیم و مطالب درسی را بهتر می آموزد و می توانم بگویم یکی از موفق ترین عرصه های کاری من در طول سنوات خدمتم همین کار و آموزش این دانش آموز بوده است

فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

انواع اشتباهات املا نویسی :

درمان نارسا نویسی :

اقدامات لازم برای ترمیم و درمان نارسا نویسی :

علل مهم نارسا نویسی :

درمان وارونه نویسی و قرینه نویسی

اهمیت و ضرورت بیان مسأله

نارسا نویسی :

وضعیت مطلوب

توصیف وضعیت موجود

گردآوری اطلاعات و شواهد (1)

تجزیه و تحلیل داده‌ها

انتخاب راه حل جدید به صورت موقت

راه حل پیشنهادی ( رد یا قبول )

گردآوری شواهد (2)

پیشنهادات

منابع و مأخذ

فرمت فایل : word ( قابل ویرایش ) میباشد.

توجه : این فایل با بهترین کیفیت قابل پرینت میباشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۶ ، ۱۴:۴۷
مهدی مرادپور

 اقدام پژوهی چگونه توانستم به کمک تکنیک های خلاقیت, وضعیت درس ادبیات دانش آموزان سال سوم راهنمایی را بهبود بخشم - مخصوص مقطع راهنمایی - فایل بصورت ورد (word ) و قابل ویرایش - تعداد صفحات سی و یک صفحه

چکیده :

هدف این پژوهش بهبود وضعیت  یادگیری درس ادبیات  دانش آموزان سوم راهنمایی به روش تلفیق تکنیک های خلاقیت با روش های تدریس است .روش تحقیق از نوع اقدام پژوهی بوده و گروه نمونه شامل ۲۱ دانش آموز سال سوم راهنمایی است . در این اقدام پژوهی تکنیک های خلاقیت  (از جمله یورش فکری, تکنیک دلفی , تکنیک خلاقیت طرح شبکه ای مغز و تکنیک شوخی ) , را با روش های تدریس (از جمله  روش تدریس مباحثه و مناظره ,روش تدریس فراگیری مشترک , روش تدریس تشکیل تیم های کلاسی و تدریس از طریق پرسش موثر ) ,تلفیق کرده و  نهایتا منجر به یادگیری اثر بخش درس ادبیات دانش آموزان سال سوم راهنمایی شد . بدین ترتیب با درک کامل مطلب و دریافت نمره های بالا ,توسط دانش آموزا ن علاقه آنها به یادگیری و فعال بودن در کلاس افزایش یافته و منجر به افزایش اعتماد به نفس و انگیزه یادگیری آنها شد. همچنین مشارکت در فعالیت های گروهی و تعامل با گروه نیز در آنها تقویت یافت .

 فهرست مطالب

 چکیده :

مقدمه

بررسی وضع موجود:

بیان مسئله

جمع آوری اطلاعات (شواهد ۱)

پیشینه تحقیق:

تدریس :

مفهوم خلاقیت :

فرایند خلاقیت :

آموزش پرورش و خلاقیت :

دلایل افت تحصیلی از نظر روانشناسان و اندیشمندان

تجزیه و تحلیل اطلاعات شواهد ۱:

تقاضاها:

پس از جمع بندی اطلاعات و داده ها متوجه تقاضاهای زیر شدم :

انتخاب راه حل های جدید موقتی (راه حل های پیشنهادی):

اجرای روش پیشنهادی و نظارت برآن :

برخوردهای عملی با شیوه های رفتاری دانش آموزان:

شیوه برخورد با دانش آموزانی که به درس گوش نمی دادند :

شیوه برخورد با دانش آموزانی که تمایل به مشارکت در کلاس نداشتند :

شیوه برخورد با دانش آموزانی که با هم صحبت می کردند و مزاحم دیگران میشدند :

شیوه برخورد با دانش آموزانی که در کلاس حظور ذهن نداشتند :

مشخص کردن قواعد حاکم برکلاس :

گرد آوری اطلاعات (شواهد ۲)

نتیجه گیری :

منابع :

فرمت فایل : word ( قابل ویرایش ) میباشد.

توجه : این فایل با بهترین کیفیت قابل پرینت میباشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۶ ، ۱۴:۴۶
مهدی مرادپور

اقدام پژوهی چگونه با روش های نوین تدریس رفتارهای نامناسب دانش آموزان را تغییر دادم - مخصوص مقطع راهنمایی - فایل بصورت ورد (word ) و قابل ویرایش - تعداد صفحات سی و یک صفحه

چکیده

دانش آموزان امروزی دنبال چیزهای نو هستند و همگی نیاز به توجه دارند. وقتی به افکار، علایق، مهارت ها، مشکلات پنهان به عبارت دیگر بهداشت روانی دانش آموزی توجه نمی شود، انگیزه ی تفکر و یادگیری را از دست می دهد. بنابراین با رعایت اصول اساسی بهداشت روانی، ایجاد جوی امن و به دور از هر گونه استرس، روش های تدریس، مدیریت کلاس و نوع تکالیف ارائه شده، باید طوری طراحی شوند که همگی از هر نوع شایستگی مورد توجه قرار گیرند.

پژوهش حاضر مربوط به تغییر رفتارهای نامطلوب دانش آموزان سال سوم راهنمایی مدرسه....................... می باشد که با استفاده از روش های نوین تدریس: همیاری، رویدادی، ساخت گرایی، ایجاد انگیزش و ...می باشد .

فهرست مطالب

چکیده

توصیف وضعیت موجود و تشخیص مسئله:

گردآوری اطلاعات شواهد 1 :

نظر خواهی کتبی:

نظر خواهی شفاهی:

مشاهده:

انتخاب راه جدید موقتی

شناسایی، توجه و استفاده از مهارت ها و علایق فردی دانش آموزان

ارزشیابی آغازین :

ارزشیابی پایانی :

آموزش مهارت های مطالعه و راهبردهای یادگیری :

پنجره ی آزاد کلاس

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن :

گردآوری اطلاعات (شواهد 2)

ارزش یابی تأثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار آن.

نتیجه گیری

پیشنهاد ها

منابع و مأخذ

فرمت فایل : word ( قابل ویرایش ) میباشد.

توجه : این فایل با بهترین کیفیت قابل پرینت میباشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۶ ، ۱۴:۴۶
مهدی مرادپور